Veterans of Dark Side

Forum gildi Veterans of Dark Side

  • Nie jesteś zalogowany.

  • Index
  •  » Rogue
  •  » Rogue - poradnik dla początkujących

#1 2009-02-01 15:24:23

Djegoo

Administrator

4133262
Zarejestrowany: 2009-02-01
Posty: 14
Punktów :   

Rogue - poradnik dla początkujących

Rasy, które mogą wziąć tę klasę:
- Human
- Dwarf
- Night Elf
- Gnome
- Orc
- Forsaken
- Troll
- Blood Elf

Może nosić zbroje:
- cloth
- leather

Może używać broni:
- dagger
- thrown
- fist
- 1-hand sword
- 1-hand mace
- gun
- bow
- crossbow
- dual wield


Rogue (często nazywany Rogalem) to klasa w pełni poświęcona ofensywie kosztem defensywy. Zadaje jak najwięcej obrażeń w jak najkrótszym czasie i dlatego często bywa przedstawiany jako klasa o największym DPS z wszystkich oraz jako morderca postaci noszących cloth, gdyż jego ataki są fizyczne, a cloth ma najmniej pancerza. W efekcie Rogue - jeśli uda mu się zadać critical - może pokonać magów jednym lub dwoma ciosami. O ile zdoła podejść wystarczająco blisko, a pomóc ma mu w tym stealth - zdolność, która ukrywa Rogala - staje się on niewidoczny dla innych Graczy do pewnego stopnia. W starciach z użytkownikami cięższego pancerza walka może być dłuższa i bardziej kłopotliwa, a to za sprawą faktu, iż Rogue - pomimo konieczności walki wręcz (blisko wroga) - może nosić nie plate, nawet nie mail, a leather. Pomimo tego, umiejętny Rogalik z pomocą odrobiny szczęścia jest w stanie pokonać wroga, nim ten zdoła zagrozić jego życiu. Stealth (albo silniejsza jego wersja - Vanish) jest również przydatne gdy Rogue chce uciec z walki widząc, iż nie ma szansy na powodzenie lub zwyczajnie ukryć się i czekać na odpowiedni moment do ataku. Stan "in combat" zdejmuje stealth.

System walki Rogue opiera się na punktach combo oraz kończących uderzeniach. Umiejętności jak Sinister Strike dodają punkty combo do danego wroga (punkty nie przechodzą na następny cel, a jeśli przez przypadek zostanie zaznaczony inny cel, punkty zostaną utracone na tym poprzednim). Kończące uderzenia wykorzystują punkty combo - im więcej ich będzie, tym kończące uderzenie będzie mieć silniejszy/dłuższy efekt. Niektóre umiejętności jak Ambush czy Backstab wymagają daggera. Wiele wymaga bycia pod wpływem stealth i/lub znajdowania się za plecami wroga. W stealth nie można przejść podczas walki (chyba, że za pomocą Vanish), a prędkość poruszania się jest pogorszona (spowolnienie zmniejsza się wraz z wyższym poziomem umiejętności Stealth). Ponadto, Rogue korzysta z energii (nie jest to mana i nie ma z nią nic wspólnego), która zawsze wynosi maksymalnie 100 punktów (z talentem Vigor 110), a odnawia się dość szybko, nawet podczas walki, a dodatkowo Thistle Tea - robiona ze Swiftthistle za pomocą cooking herbatka odnawia natychmiastowo całą energię. Wszystkie atakujące umiejętności Rogala korzystają z energii i bez względu na rank kosztują tyle samo. Prędkość regeneracji energii jest taka sama w walce jak i poza nią. Wszelkie bonusy związane z maną nie dotyczą energii. Intellect jest dla Rogue praktycznie bezużyteczny. Ogromną rolę odgrywa zaś Agility, które zwiększa szansę na critical oraz melee attack power Rogalika.


Rogue posiada następujące atrybuty:

- Assassination - grupa, w której znajdują się umiejętności DoT (Garrote, Rupture) oraz stun (Cheap Shot, Kidney Shot). Jest tu również Expose Armor (obniża pancerz wroga), które przydaje się na ciężej opancerzonych przeciwników oraz Ambush (zadaje 250% obrażeń broni oraz dodatkowe obrażenia, wymaga daggera) słynne ze swoich criticali (który jest zapewniony talentem Cold Blood znajdującym się w tej samej grupie), które mogą zabić natychmiast postać w cloth. Niektóre talenty z Assassination wspierają trucizny Rogala (Improved Poisons oraz Vile Poisons), o których odrobinę więcej później.

- Combat - grupa, która poza umiejętnościami zadającymi obrażenia posiada kilka pomocnych typu Sprint (zwiększa prędkość poruszania się o nawet 70% na maks. poziomie, możliwe używanie tego skilla podczas stealth), Feint (zmniejsza threat, co przydaje się w grupie, aby z powrotem uwagę mobów przenieść na tanka), Evasion (50% więcej szansy na unik) oraz Kick (zadaje trochę obrażeń i, jeśli wróg rzucał czar, przerywa go i uniemożliwia rzucanie czarów z tej rodziny przez 5 sekund). Jest tu również Gouge (stun na 4 sekund) - bardzo przydatny skill, który w przeciwieństwie do innych stunujących umiejętności, nie wymaga stealth ani punktów combo. Wśród talentów wyróżniają się Riposte (po skutecznym odparowania ataku wroga zdejmuje mu broń na 6 sekund zadając mu przy okazji dodatkowe obrażenia) oraz Blade Flurry (zwiększa szybkość ataku o 20%), które w połączeniu ze Slice and Dice oraz - w przypadku wybrania Trolla jako rasy - Berserking, powoduje niezwykle szybkie ataki, a co za tym idzie - dużo obrażeń.

- Subtlety - grupa wielu różności. Zawiera Stealth, Vanish (silniejsza wersja Stealth, zniknięcie na 10 sekund, nawet podczas walki), Safe Fall (zmniejsza obrażenia z upadku z wysoko połozonych miejsc), Sap (wymaga stealth, unieruchamia cel, który nie był w walce) czy Blind (oślepia cel, który zaczyna błądzić z powodu utraty wzroku, wymaga Blinding Powder). Jest tu również ciekawa umiejętność Pick Pocket, która pozwala na okradanie humanoidów (ale nie Graczy z oczywistych powodów). Kradzież nie ma wpływu na to co wyrzuci wróg po śmierci, więc jest to dodatkowy zysk, wymaga stealth. Z talentów warty wspomnienia jest Setup (daje 15%-45% szansy na dodanie punktu combo po uniknięciu ataku wroga lub resistnięcie jego czaru), który wraz z Evasion i Ghostly Strike (umiejętność-talent z drzewka Subtlety) talentami zwiększającymi szansę na dodge owocuje wieloma combo pointami.


PLUSY:
- najwyższe fizyczne DPS z wszystkich klas
- zdolność do ukrycia się w dowolnym momencie oraz liczne stuny
- mały downtime ze względu na posiadanie energii zamiast many

MINUSY:
- słaba defensywa jak na postać do walki wręcz
- diminishing returns nawet w PvE (każdy kolejny stun na wrogu jest coraz krótszy, aż za czwartym razem cel jest niewrażliwy na stun (to wyjątkowe aby diminishing returns działały w PvE, crowd control innych klas w większości nie podlega diminishing returns w PvE)


INNE INFORMACJE:

Trucizny to część arsenału Rogala. Do stworzenia ich Rogue potrzebuje odpowiednich składników, większość kupi od kupca, który zajmuje się truciznami (Poison Supplies). Trucizny nakłada się na broń, która pozostaje zatruta na 30 minut i przy każdym uderzeniu ma szansę na zatrucie wroga.

- Instant Poison - obrażenia typu nature są natychmiast zadane
- Crippling Poison - spowalnia prędkość poruszania się o 50% na 12 sekund
- Mind-numbing Poison - zwiększa czas rzucania czarów o 40% na 10 sekund
- Wound Poison - zmniejsza efekty leczenia
- Deadly Poison - nakłada DoT na wroga, kolejne skuteczne zaamplikowanie trucizny nakłada kolejny DoT, efekty nakładają się na siebie aż do 5 efektów na raz

Lockpicking. Rogue posiadają ekskluzywną dla nich umiejętność otwierania zamkniętych skrzyni i drzwi. Czasami wróg wyrzuci skrzynię, którą otworzyć może wyłącznie Rogal. Istnieją specjalne miejsca do trenowania otwierania kłódek, gdzie pełno jest zamkniętych skrzyni, takim miejscem jest np. plaża w Desolace na zachód od widocznej tam przy brzegu wieży.

Rogue jest w stanie wykrywać pułapki. Służą mu do tego umiejetności Detect Traps (wykrywa) i Disarm Trap (rozbraja).

http://wow.gram.pl/images/rogue.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Rogue
  •  » Rogue - poradnik dla początkujących

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.krysztalglinojeck.pun.pl metoda porownan analiza Sherwood dungeons kody www.pokemon-sapphire.pun.pl f4 recovery